Jeannine & Tuur in Canada.reismee.nl

Torontodag

Fantastisch geslapen. Vandaag verkenning van Toronto... Maar eerst afspraak met de jongens om 9.00 u in een plaatselijke koffiebar. Lekkere koffiekoeken, croissants en heerlijke koffie. Kevin en Gunther waren onze gidsen voor de voettocht doorheen de stad. Hun eerste voorstel was de beklimming van de CN Tower. Het is het 2° hoogste vrijstaand gebouw in de wereld. Gezien ons beider hoogtevreesprobleem hebben we hiervoor vriendelijk bedankt... Zelfs het fenomenaal uitzicht en een heerlijke maaltijd konden ons niet verleiden. Dan zijn we maar begonnen met een wandeling naar Chinatown... En veel Chinezen dat we daar hebben gezien....en elke Chinees drijft daar een handeltje: specerijen, fruit en groenten, haarkappers, massagesalons (al is salon misschien te mooi uitgedrukt), Potten en pannen, enz.. Je kunt het zo zot niet bedenken of je vindt het in Chinatown! We hebben ons middagmaal ook hier genomen tussen de plaatselijke bevolking. Namiddag zijn we verder de stad ingetrokken. De universiteit, de townhall (oud en nieuw), museum enz... In de late namiddag waren we mede uitgenodigd op een babyborrel... ttz, de baby is er nog niet. Geboorte is voorzien binnen 9 dagen... Eigenaardig, niet? De hele dag hebben we te voet rond gelopen. We zijn dus uitgeteld en tijd dus om te verpozen bij een drankje in de lobby van ons hotel en dit verslagje te schrijven.

Marieke

Komaan Mamie en Papie, angsten zijn er om te overwinnen ;) Ziet er al tof uit daar!!