Jeannine & Tuur in Canada.reismee.nl

Saint John - dag 2

Donderdag 6 september 2012 Zoals gezegd, vandaag de stad in. Langs mooie idyllische straten met mooie namen: Water street, Prins Edward Street, Princess street, King street, Mitchell street, Germain street... Goed hè... Trouwens op het eind van Prins Edward street staat een 3 koppige lantaarnpaal. Ze noemen deze "de drie zussen"... (zie foto) het is een merkteken om de haven van Saint John veilig binnen te varen... Ttz dat was het in de jaren 1870... Nu doet men dat met de radar natuurlijk. We zijn ook een "Mall" binnengestapt, dit is een verzameling van winkels... En we zijn deze verzameling van winkels een paar straten verder buitengekomen langs een overdekte markt... Gewoon prachtig! Langs de haven passeerden we een aangemeerd cruiseschip van de "Holland-Amerika line". Deze maatschappij had blijkbaar roze dubbeldek bussen ingehuurd om een rondrit door de stad te maken. Dit wisten wij echter niet. We vroegen hoeveel het kostte om een rondrit mee te maken. De verantwoordelijke dame vertelde ons dat dit niet meer kon, want dat de laatste bussen volzet waren en die erachter niet op tijd terugwaren voor de afvaart van het schip... Toen ze zag dat wij sip keken, gaf ze ons nog snel 2 gratis tickets en moesten we maar snel op de bus stappen... Dat hebben we dan ook gedaan, maar groot was onze verwondering dat, toen de bus vertrok, wij praktisch de enige reizigers waren.. Een volledige bus met gids voor ons alleen... Bij terugkeer hebben we die dame dan maar een "tip" gegeven.... Na de middag zijn we naar de "Reverse Falls" teruggeweest. Het blijft echt wel spectaculair... Daar was ons zeehondje weer... Spelen in het kolkende water. Effe doorgereden naar de Ferry-terminal, zodat we morgen voormiddag weten waar we moeten zijn voor de oversteek, terug naar Nova Scotia en Halifax... Ja, onze reis loopt stilaan ten einde... Zaterdag nemen we immers het vliegtuig in Halifax. En eigenlijk is dit niets te vroeg; we hebben immers vernomen dat er 2 orkanen (Leslie en Michael) op weg zijn naar de oostkust van Canada... Naar Nova Scotia dus.... men verwacht dat ze dinsdag of woensdag aan land zouden gaan. De regering raadt de bevolking aan zich op alles voor te bereiden... Dus gelukkig zijn wij dan reeds weg... Tot morgen!