Jeannine & Tuur in Canada.reismee.nl

Halifax

De dag is met wat discutie begonnen vandaag... Nee nee, niet tussen Jeannientje en mij... Nee tussen mij en de hotelbediende. Al onze hotels waren prepaid en alles is steeds voortreffelijk verlopen..., behalve vandaag. Die gast rekende ons het hele verblijf van die 2 dagen Saint John opnieuw aan en nam het automatisch van onze Visa... Hiermee was ik natuurlijk niet akkoord en na wat over-en-weer gediscuteer vroeg ik naar de manager. Deze mevrouw nam onmiddellijk het initiatief om het reisagentschap te bellen waar men bevestigde dat de onkosten betaald werden door het agentschap... De manager boekte dan ook de visa verrichting onmiddellijk tegen.... Gelukkig maar... Maar toch ging mijne tikker al wat sneller. Kwamen we daarna na een kwartiertje rijden toe aan de Ferry-terminal. Hier moesten we onze tickets, welke ook reeds pre-paid waren, afhalen. Men vond echter onze betaling niet terug. Ze hadden daar geen weet van ons Belgisch reisbureau. Na wat geleuter en het vernoemen van een van de Canadese correspondenten van onze Belgische reisorganisator en wat getelefoneer bleek het ineens ook allemaal in orde te zijn en konden we dus mee met de Ferry (er zijn er maar 2 per dag, dus we moesten deze zeker hebben wilden we rondkomen met ons programma vandaag... En dat was al moeilijk, want we hebben maar een paar dingen kunnen doen. Anders waren we veel te laat in Halifax. En eindelijk hebben we tijdens de 3 uur durende overzet onze zeebewoners gezien... Zowel de walvissen als dolfijnen. Deze laatste zwommen de haven van Digby uit als wij binnenvoeren... Ze hebben ons zo verrast dat we er geen foto hebben kunnen van maken. Daar aangekomen kregen we weer een kamer met 2 bedden toegewezen... Ik vroeg of we niet een kamer met een Kingsize bed konden krijgen... Het was immers onze laatste avond Canada en we hadden in dit hotel reeds 2x geslapen. De vriendelijke receptioniste bezorgde ons dan een bruidssuite met kingsize bed.... Goed hé... En morgen eindigt dan dit verhaal... Laatste dag, rit naar de luchthaven, auto inleveren, vliegtuig inchecken, een vlucht naar Montréal en later op de dag de terugvlucht (een nachtvlucht) naar Brussel. Tijd dus om eens terug te blikken... Dit volgt dan vanuit Leuven in een afsluitend verhaal.

inge

amaai wat een verhaal en met de nodige problemen.Maar ik denk dat de bruidssuite heel veel goed gamaakt heeft.Misschien een grote feest binnen 9 maanden?De tijd is gevlogen bijna niet te geloven dat jullie een maand weg zijn geweest .Lieve hugs .