Jeannine & Tuur in Canada.reismee.nl

Penetanguishene - dag 2

De ganzen... Ze hebben zich inderdaad verzameld aan de rand van het meer, hier vlak aan het huis en hebben hier de nacht doorgebracht... Ik wist het niet, maar in zo'n troep zijn ook een paar die slaapwandelen en/of roepen in hun slaap... Gesnurk hebben we uit die richting niet horen komen, dus hebben wij ook wel goed geslapen. 's Morgens heb ik, denk ik, in mijn onderbewustzijn wel iets van de eerste drukte op het water gehoord, maar wakker zijn we er in ieder geval niet van geworden... De dag heeft zich niet goed ingezet: druilregen! We zijn dan maar, na eerst een bezoekje aan Martyrs Shrine te hebben gebracht (een kerk gebouwd ter ere van 8 Franse jezuĂŻeten die hier deze streek zijn komen christenen, maar ook voor hun geloof als martelaren zijn gestorven) doorgereden naar een dorpje/nederzetting uit die tijd (1639 n/Chr) (nu volledig waarheidsgetrouw heropgebouwd). Deze locatie werd te midden van de oorspronkelijke bewoners (de Hurons of de Wendats) door de 8 genoemde jezuĂŻeten opgericht, samen met Franse werkers en "bekeerde Hurons". Deze site is prachtig uitgebouwd en wordt nog bewoond door studenten die hier vakantiewerk verrichten. Zij doen het werk dat door de oorspronkelijke bevolking werd verricht... De moeite waard om mee te maken. Aan deze site is ook een museum verbonden waar alles verder wordt uitgediept... Leerrijk, en gelukkig leven wij toch wel in onze tijd! Inmiddels was het reeds namiddag (we hadden onze picknick op de site) en hebben we nog enkele dorpjes bezocht (met de klassieke houten huisjes, muurschilderingen, kerken enz...) Bert en Annemie: We zijn hier ook enkele Geocahers tegengekomen... Dus hier ook al in deze afgelegen uithoek. Tijd om terug naar huis te rijden, want er kwamen buren/vrienden op bezoek. Inmiddels was ook het zonnetje terug en hebben we tijd genomen voor een familiefoto. (zie foto) Samen met Judy en Ron hebben we de rest van onze reis nog eens doorgenomen en de nodige bijsturingen van reiswegen doorgevoerd. Morgen staat een boottocht op het meer op het programma.

Bert

't Ja, die gekken vindt je overal!. Ik zou toch een cacheke doen daar in het verre canada. Das al een goed begin voor je toekomstige "cachecarriére", direct een grote afstand van thuis gecached!