Jeannine & Tuur in Canada.reismee.nl

Penetanguishene - dag 3

Hey, sorry iedereen, gisteren waren we echt heel moe en zijn in slaap gevallen voor we aan dit verslag zijn begonnen, vandaar met een dag vertraging... 15 aug 2012... Onze Jan wordt 25 jaar. Langs deze weg nogmaals proficiat Jan!! Na het beloofde SMSje naar onze Jan met de wensen en een uitgebreid ontbijt zijn we gaan stappen. Een "trail" langs een voormalig treinspoor. De totale lengte is meer dan 25 km wandel- , fiets- en snowmobilepad. We hebben het natuurlijk niet volledig afgestapt, want na de middag stond er een boottocht op het programma op het "George Bay lake" langsheen een deel van de 30.000 eilanden. Ik denk wel dat men elk stukje rots dat boven het water uitsteekt meetelt als een eiland om aan dit getal te komen. Vele van deze eilanden zijn bewoond en bebouwd met een of meerdere huizen... Tussen sommige eilanden zijn deze waterwegen zo smal dat er een snelheidslimiet is opgelegd (5 km/u), en dat boten mekaar niet kunnen kruisen. Deze cruise duurde ongeveer 2,5 u. Na nog een koffietje uit een koffiecafe hebben we nog een snel bezoek gebracht aan een boot en een militair kamp uit de 19° eeuw, overblijfsels uit de strijd van Canada tegen de Verenigde Staten. Judy had ook nog een smakelijk avondmaal voorzien, want dit was de laatste avond samen met onze beide zonen en Kevin's ouders. Bij deze wensen wij Judy en Ron toch nog eens uitdrukkelijk te bedanken voor hun gastvrijheid en hun geestdrift om het ons zoveel mogelijk naar onze zin te maken. En daar zijn ze wonderwel in geslaagd. " Thanks Judy and Ron for your hospitality and all the other things, to make our stay with you, so great. We will remember those days for ever! "