Jeannine & Tuur in Canada.reismee.nl

Ottawa

Deze ochtend opgestaan met zeer slecht weer. De regen teisterde ons kamerraam en de boten in de jachthaven onderaan ons hotel. Nochtans waren de vooruitzichten redelijk. Nu we zouden goed weer nodig hebben want de cruise langs de "Thousand Islands" stond op het programma. We moesten er zijn om 10.15 u want afvaart was gepland om 10.30 u. De korte rit vanuit Kingston naar Gananoque verliep voortreffelijk, zodat we op tijd de afvaarthaven bereikten. De "Thousant Islands" zijn gelegen in de St.-Lawrence, een van de grootste rivieren ter wereld. Het is een gebied met meer dan 1000 eilanden. Langs de oevers en op de eilandjes staan huizen, van krotjes, over vakantiehuisjes en villa's tot ware kastelen. De rivier is ook de grens tussen de USA en Canada. Sommige eilanden zijn dus Amerikaans, andere Canadees. Voor ons leken is dit enkel te zien aan de vlag die er voor elk huis hangt... Onze boot (met de welluidende en toepasselijke naam: Thousand Islands II ) laveerde tussen deze verschillende eilanden en eigenlijk dus ook van Canada naar de USA en omgekeerd... Na 2u en half waren we wel de tel en de weg kwijt... Gelukkig voeren we terug naar de haven. Onze magen lieten ons inmiddels weten dat het reeds over middag was en dus tijd voor picknick aan de oever van de St.-Lawrence. Na de middag langs de kleine wegen naar Ottawa. In het Cartier Place Suite hotel kregen we een appartementje op de 7de verdieping. Hier zullen we 2x overnachten. We zijn reeds even de stad ingetrokken. Mooi... Morgen gaan we dat alles van naderbij bekijken...