Jeannine & Tuur in Canada.reismee.nl

Montréal

Zondag 19 augustus 2012 Vandaag traject Ottawa ~ Montréal. We hadden gepland deze trip langs de noordzijde van de Ottawariver, dus doorheen de Quebecprovincie, af te leggen, maar al snel viel mijne € dat de GPS ons langs de zuidzijde, dus doorheen Ontario, zou sturen. We hebben de GPS dus moeten bijstellen en in Ottawa nog een U-bocht maken, zodat we niet al te veel hebben omgereden. Ons viel op dat de Québecprovincie blijkbaar armer is dan Ontario, maar of dit juist is weten we niet, maar we dachten dat te ondervinden aan de staat van de wegen... Onderweg hebben we weer eens gepicknickt (voor Jos & Lieve: het waren boterhammetjes met kaas en tomaat) langs de kant van de weg. Ook mooie boerderijen ontdekt en vele kasten van caravans/woonwagens... Amaai, daar zijn de caravans en mobilhomes bij ons klein bier tegen. In de namiddag kwamen we aan in Montréal. We reden ons hotel toch wel voorbij zeker... Niet dat het zo klein was, maar het was zo druk in de straat en vertragen zat er niet in, en keren ook niet, dus maar een paar blokjes omrijden. Maar je weet... Geraken doen we er toch. Na de administratie en het parkeren van de wagen kreeg ik van de hotelbediende aan de incheckbalie een stadsplan maar ook een geschreven "Walking tour to Old Montréal". Heb deze wandeling even op de kaart uitgetekend en dan zijn we eraan begonnen. Jongens, dit was een mooi parcours... We hebben heelwat mooie stukjes en plekjes van Montréal gezien op zeer korte tijd. Aan de "Old Port" hebben we tijd genomen om te eten. Nadien hebben we de terugweg aangevat. In de tekst stond op het eind dat je een taxi of de metro kon nemen om terug te keren, maar dat hebben we natuurlijk niet gedaan... Zo ver was het nu ook weer niet en wat extra beweging kon geen kwaad. Morgen een lange autorit naar St.-Felicien (kleine 500km), dus tijdig vertrekken is de boodschap!

inge

ik denk dat je inderdaad te voet ,heel veel mooie plekjes ziet ,waar je anders misschien gewoon met de auto niet op let In Chinatown zou ik ook wel wat tijd kunnen spenderen. Knuf