Jeannine & Tuur in Canada.reismee.nl

Québec

Dinsdag 21 augustus 2012 Nog vergeten te vertellen gisteren... Het was terug eerste schooldag hier! We hebben dit hier gehoord op de radio, want niets van gezien eigenlijk... En het heeft nogal geduurd eer ik in slaap ben gevallen! Dit heb ik nog nooit en nog nergens meegemaakt. Het lawaai van een "snurkende reiziger" in een van de kamers hiernaast. Amaai.... Heb een paar keer op de muur gebonkt, maar daar ronkte ie rustig door! Ffffffttttt! Nu, de weersvoorspellingen zijn duidelijk voor vandaag hier in St.-Félicien: "Clouds and sunshine"! Misschien voor morgen of straks, maar nu is hier aan het strontregenen zoals men zegt! Maar we gaan toch naar de dierentuin !!! Beesten zien ! Nee, de walvissen zijn voor later, we zijn immers nog niet aan zee (oceaan) geweest. Oh oh jongens, dit was werkelijk de moeite waart. Prachtig. Dit was eigenlijk bijna een volwaardige safari, maar dan tussen de inheemse dieren. We hebben beren gezien, onze "Moose" (van vlakbij), bizons, enz... en dat alles in hun vertrouwde omgeving... De hele voormiddag hebben we eraan gespendeerd. Zoo sauvage! Een aanrader. En het heeft niet meer geregend!!! Dan verder door naar Quebec. Door dezelfde streek als gisteren. We zijn er toegekomen in de late namiddag. De klassieke administratie in het hotel, en dan toch nog even de stad in. Naar het schijnt zou er en festival zijn begonnen van militaire muziekbands. We zijn dit gaan opzoeken en ja hoor, een hele week lang en vandaag was het de opening met 2 concerten. Prachtige muziek toch. Morgen gaan we op ontdekking in de stad.