Jeannine & Tuur in Canada.reismee.nl

Treinrit

Hier zijn we weer... Goed nieuws! Onze Jan heeft ons mailprobleem opgelost en dus kunnen we weer gerust zijn. Onze treinreis dus! Na onze auto afgeleverd te hebben op de luchthaven van Québec (wat is het daar rustig... De luchthaven van Charleroi bij ons is vele malen drukker lijkt ons) zijn we per taxi teruggereden naar de stad. (De auto moest binnen voor 16.00u en de trein was pas om 21.55u). We hadden onze bagage in het hotel gelaten. Zo hadden we nog een paar uren onze handen vrij. Het was weer heel warm en een lekker drankje was dus welkom. We zijn maar tijdig naar het station van Charny vertrokken (ook per taxi), want met het verkeer weet je nooit... Maar het verkeer ging heel vlot en dus waren we er zeer snel. De trein echter had wat vertraging (dit waren al snel 45 min) zodat we in het klein stationnetje wel wat hebben moeten wachten. En daar kwam hij dan... We hoorden hem al van ver aankomen (die blazen hunne hoorn voor elke spoorwegovergang, zowel over dag als 's nachts) en dan verschenen ook de 3 koplampen van dat grote monster... Achter de locomotief hingen zoveel wagons dat hij in 2 keer moest stoppen aan het perron. Onze wagon was de allerlaatste. Gary, de steward voor ons rijtuig, bracht ons naar onze cabine. Deze was reeds klaar in "slaapstand": 2 bedden, een afgesloten toilet, een kleerkast, enkele opbergvakken en een lavabo.... Snel nog een paar foto's en dan ons bed in. Na een woelige waggelnacht en een fikse ochtendwandeling doorheen 7 of 8 wagons (al even wiebelend als tijdens de nacht) kwamen we aan het restaurant, waar we de keuze hadden uit 3 soorten breakfasts. Bij de terugkeer aan ons compartiment was dit reeds omgevormd naar "dagstand" met zitplaatsen. De wandeling hebben we later nog eens herhaald voor het middagmaal. Al de tijd ertussen en erna hebben we opgevuld met lezen en panoramakijken. Rond 18.20u naderden we Halifax, de terminus. We dachten dan tevoet naar ons hotel te gaan (2,3 km), maar we hadden het parcours verkeerd ingeschat... Het ging stijl omhoog en met al onze bagage zagen we dat eigenlijk niet zitten... Dus toch maar de taxi geroepen! Zo zijn we dan uiteindelijk in ons hotel geraakt en ben ik nog de wagen gaan halen aan de luchthaven (35 km verder)... Hiermee beginnen we dan aan Deel 2 van onze Canadareis.

inge

Wist dat jan het kon.Heel blij dat jullie er terug zijn ,want ik miste de verhalen en de foto''s.lieve knuf