Jeannine & Tuur in Canada.reismee.nl

Liscomb Mills

Hallo, vandaag zijn we noordwaarts getrokken. Natuurlijk niet via de highway, maar langs de kustweg... Deze kust is hier heel sterk ingesneden en de ene baai na de andere... De oceaan dus rechts van ons en links het ene meer na het andere, al dan niet verbonden met de oceaan. Dit zou een heel prachtige dag zijn geweest ware het weder geen spelbreker... Regen en wind van bij de start... Redelijk fris ook, maar dat kwam door de wind denk ik, want de buitentemperatuur gaf 23°C aan. Afstand een kleine 300 km... Onderweg hebben we de geplande strandwandeling wel wat ingekort en het Railway Museum in "Musquadoboit Harbour" (wie verzint toch deze onuitspreekbare namen) deels bezocht. Volgens ons roadbook zouden we in Tangier het Willy Krauch's Smokehouse vinden. Daar wordt naast zalm en makreel ook forel gerookt. Beroemd tot in Buckingham Palace. We hebben het ook gevonden, maar waar wij dachten daar een rondleiding te krijgen, bleek dat men geen rondleidingen gaf, maar zich enkel beperkte tot de verkoop van deze visprodukten en dan nog in een piepklein lokaaltje, ingericht als winkeltje... We zijn dan doorgereden naar Sherbrooke Village. Dit is een soort plaatselijk Bokrijk, maar toen we daar aankwamen bleek dat ze om 17.00 u sloten en het was reeds 16.30 u, dus niet meer de moeite... We verplaatsen dit dan naar morgen voormiddag. We logeren momenteel in de Liscomb Lodge. Een prachtig domein met heel wat mogelijkheden zoals kano, vissen, zwemmen, bootje varen, wandelen, stappen enz.. Maar we hebben hier eigenlijk te weinig tijd voor, want morgen moeten we al verder. Vanuit onze ruime kamer zien we uit op de Liscomb River die hier vlak aan ons terras voorbij stroomt.

inge

Zo een beetje van elk gerookte vissoort mag je altijd
meebrengen hoor.

Laat al het mooie maar niet verpesten door het weder.ons bonneke zei altijd dta regen je haar doet groeien ;Knuf

Harald

We have seen so far all photos and have tried to understand all texts --- we hope to see more interesting photos

Regards Harald - Susanne
Torroella de Montgri