Jeannine & Tuur in Canada.reismee.nl

Baddeck - dag 2: the Cabot Trail

Vrijdag 31 augustus 2012 De foto's van gisteren daarnet doorgezonden van op een andere locatie. Die van vandaag ook trouwens. De WiFi is hier (op onze kamer) zo onstandvastig dat het uploaden nooit zonder problemen verloopt... Vandaag "natuurdag"! We hebben de "Cabot trail" voor onze rekening genomen. Dit is een tocht van rond de 300 km langs de noordkaap van de provincie Nova Scotia, de Cape Breton. We hebben hem clockwise afgelegd, met begin en eindpunt in ons hotel. We slapen hier dus 2x. We hadden ook gepland om hier op deze trail een boottocht te maken om de walvissen en andere zeebewoners te spotten.... Doch geen succes. In de haven aangekomen stond er laconiek vermeld: geen vaarten vandaag wegens het weer! Het was inderdaad zeer winderig (Jeannine ging op zeker moment bijna vliegen toen ze op de klippen stond) en de zee (oceaan) zeer onstuimig. Maar er komen nog kansen en blijkbaar betalen ze hier uw inkomgeld (of hoe zeggen ze dat nu eigenlijk weer als je een boot neemt) terug als men tijdens de vaart geen walvissen ziet... Dus je kan er bijna 100% zeker van zijn dat je er zal zien. Verder was het op en neer langsheen de kust en door de wouden. We kregen wel bij het binnenrijden van het nationaal park enkele richtlijnen mee voor in geval we dieren zouden tegenkomen... Beren, coyotes, elanden enz... Natuurlijk is dit meer bedoeld voor de stappers, maar was toch interessant . Wij hebben in ieder geval weer geen enkel dier tegengekomen. Ja, platgereden op de baan, maar zo zien we ze liever niet. Genieten was het dus, een hele dag lang van de schoonheid en de ruwheid van de natuur... Zo moeilijk in foto's te vatten.... Nb: morgen 1 september trouwt mijn neef Pieter met Saartje. Wij wensen hen lags deze weg nogmaals een mooie dag toe en veel geluk in hun leven. Vandaag zijn ons Marleen en Mitchel 5 jaar getrouwd. Ook voor hen een dikke proficiat.

inge

hopelijk lukt de walvisvaart nog ,moet de moeite zijn denk om die grote kolossen eens van dichtbij te kunnen zien.

Voel dat dit een prachtige rit was vandaag ,als je de foto's ziet .knuf