Jeannine & Tuur in Canada.reismee.nl

Charlottetown

Hey, vandaag hebben we het vasteland verlaten en de "Northumberland Strait" (een deel van de Atlantische oceaan) overgestoken (met de Ferry) naar het "Prince Edward Island" (PEI). We logeren 2 nachten in Charlottetown; het is de kleinste provinciehoofdstad van Canada. Eerst verkennen we het Oostelijk deel van PEI. Morgen doen we dan de Westelijke kant. In dit gedeelte van PEI ligt de nadruk op landbouw. Niet te verwonderen dus dat je er vele boerderijen vindt (van kleine tot hele grootte). De velden wisselen af met de bossen en, ja hoor, de vele baaien, meren, riviertjes en plassen. Wij hebben vooral de maisvelden en de kolenvelden gezien, maar andere gewassen zijn er ook (maar misschien niet in dit seizoen). Ook de vele koeien en paarden. Ook hebben we mosselkweek hier ontdekt... Hele baaien vol met rijen boeien, elke boei in de rij met mekaar verbonden met kilometers touw. Aan elke boei hangt een ketting in het zoute water. Aan deze ketting honderden mosselen... Blauwe Canadese mosselen... Tevens hebben we vele huizen gezien... De meeste in goede staat, maar ook enkele in bedenkelijke staat en een aantal die de natuurkrachten niet hebben weerstaan....